26 mei 2023

Follow us and spread the message

 

De aantrekkelijkheid van het beroep verhogen is, zoals u al langer weet, één van onze hoofdprioriteiten. Na een stevige groei van onze Linkedin Community, hopen we nu met het openen van een nieuw Instagram-account een nieuw publiek te bereiken De doelstelling is duidelijk: jongeren uitleggen wat het beroep van bedrijfsrevisor is, het beroep op een laagdrempelige manier en in al zijn diversiteit bekend maken bij een breed publiek en, wie weet, nieuw talent aantrekken. 


De nadruk zal uiteraard op informatie liggen, maar het is ook de bedoeling het beroep te demystificeren en inzicht te geven in wat er achter de schermen gebeurt. We zullen er proberen om de clichés te doorbreken en de aandacht te vestigen op een modern beroep dat rekening houdt met de waarden van jongeren. 

De recente UGent-enquête toonde aan dat we af moeten van een eenzijdige voorstelling van het beroep en formuleerde aanbevelingen om thema’s als transparantie, een gezonde economie, duurzaamheid en zinvol werk in de verf te zetten: thema’s die aan belang winnen in het auditberoep en die matchen met de prioriteiten van de jonge generaties. 

Jongeren dichter bij het beroep van bedrijfsrevisor brengen via de sociale media kunnen we als beroepsorganisatie echter niet alleen. We hebben daarvoor uw hulp nodig: abonneer u op onze Instagram-pagina, deel onze content en post gerust iets wat de moeite waard is en de aandacht trekt. 

Of beter nog: word één van onze social media ambassadeurs en help ons met het creëren van content! U bent het best geplaatst om over het auditberoep te praten en uw enthousiasme te delen. Indien u interesse zou hebben om uw passie te delen met jongeren op sociale netwerken, neem dan contact op met de communicatieafdeling van het IBR via com@ibr-ire.be. 

Ontdek hier de Instagram-pagina van het IBR.

 

Gerelateerd

De kaap van 1.000 volgers voor onze Linkedin site overschreden !